Halkbana

Tjoo..

Idag beger jag mig till Ljungby för att köra Halkbana, elr sitter på tåget nu och ska åka till vmo för att sedan åka vidare,  hihi spännande!

Okeeej, kaffepaus! Nu har vi kört på banan och oh shit va kul det va! Hahaha kunde inte hålla mig i bilen, ren eufori ni vet.

Efter en timmes lektion samt genomgång av däck, bilbälte och airbag har jag nu fått känna på hur det är att hänga upp och ner i bara bilbältet, aj mitt nyckelben.. :'(

Det va det.. Kan inte vänta på att få köra bil på riktigt! Jag har alltid varit den som tänkt att bilkörning är as säkert och det händer aldrig nånting, men efter idag har man ändå respekt för krafterna som man faktiskt håller på med. Kul fakta! Om jag skulle frontalkrocka min bil utan säkerhetsbälte så skulle jag flyga in i framrutan med en kraft av 2 ton!
Kram!!

Balklänning, check!

Projektarbete

Tjulululuuu!
Vad händer jao?
Jag har kommit på en sak, att gå i trean är väldigt, väldigt påfrestande. Fyra prov på två veckor alltså, phew. Men det får gå. Håller dessutom på att ta körkort, och det går prima.

Men projektarbetet alltså! Jag och Julia ska genom lite forskning, experiment och massa musiklyssnande kolla på de generella faktorerna i musik som "triggar" glädje. Låter komplicerat, men kort och gott ska vi försöka producera musik som man blir glad av, haha! Det går bra hittills, vi har musikproducent och just nu håller vi på med forskningen.

Det va en liten update, ha det gött!
Kram!

Wakeboard

Göteborg levererar

Härliga dagar i Gbg skärgård! Sol, bad och wakeboard, shoppa kläder och kvalitetstid med family. Bara riktigt gött alltså.

London 2012 Bildbomb

London 2012

Jaha, då var man hemma igen. Tiden går så fort när man har roligt men vi har hunnit med mycket. Måndag till fredag var vi där, men vi fick tre hela dagar i staden.

I tisdags så åkte vi runt i centrala London och kollade på saker, till exempel Oxford street, trafalga squere, harrods och lite fina byggnader. Sedan åkte vi båt på themsen och kollade på OS stadion bland annat.

I onsdags kollade vi närmre på trafalga squere för att klappa lejontassar. (om man klappar lejonens tassar som finns vid monumentet betyder det att man kommer att återvända till staden.) Sedan gick vi på Primark, och efter det va vi tvugna att åka hem till hotellet för att vila lite. Sedan på kvällen og vi tunnelbanan in för att fotografera när det va mörkt. (Oxford st. är jättevackert på natten!)

I torsdags var det min födelsedag, 17 år! det firade vi genom att äta bakelser på ett supermysigt fik. vi tog även tåget för att kolla på camden market. Sedan gick vi en sväng på Harrods och shoppade loss! (elr inte). På kvällen så åt vi på en restaurang. Det blev en häftig restaurang med Sherlock Holmes tema, och maten var jättegod.
På vägen hem konstaterade vi att vi har åkt alla färdmedel som finns i London typ. Tunnelbana, tåg, taxi och röd dubbeldäckare.